!Do it right
!Do it right

מיקרוסופט חשפה את Windows 11 עם עיצוב חדש ואפליקציות אנדרואיד ב-PC שלכם

כך תבדקו האם המחשב שלכם מסוגל להריץ את ווינדוס 11, ומה אתם יכולים לעשות אם לא. וגם, איך תוכלו לעקוף בתור ולקבל Windows 11 לפני כולם

באירוע וירטואלי שקיימה הערב (ה’) הציגה מיקרוסופט בפעם הראשונה (כלומר, באופן רשמי) את Windows 11, הדור הבא של מערכת ההפעלה שרצה על יותר מ-1.3 מיליארד מכשירים ברחבי העולם. הפעם מיקרוסופט הולכת על כיוון ויזואלי נקי יותר, פיצ’רים חדשים וכן – פתרון לבעיית המסכים החיצוניים שהטריפה את העולם במשך שנים.

נקי יותר, מהיר יותר, נוח יותר.

Windows 11 היא אמנם לא שינוי קיצוני לכל ממשק המשתמש, אבל נראה שמיקרוסופט בחרה לעדן את מערכת ההפעלה הוותיקה שלה עם אייקונים חדשים וחלקים, אנימציות חדשות, חלונות מעוגלים, חלונות חצי-שקופים ושאר האלמנטים שהפכו מערכות כמו macOS לכאלו שמרגישות יותר מודרניות.

תפריט ההתחל אכן עבר למרכז המסך, ללא אותם Live Tiles שאף אחד לא השתמש בהם, והוא יציג לכם אפליקציות שהמערכת חושבת שאתם עומדים להשתמש בהן, אפליקציות ומסמכים אחרונים שהשתמשתם בהם ועוד.

פיצ’ר ה-Snap שמאפשר לכם להצמיד חלונות שונים ולעבוד עליהם במקביל קיבל שדרוג חשוב, ולחיצה ארוכה על כפתור ההגדלה תציג לכם מפת פריסות של החלונות ולבחור את המיקום הספציפי לכל אפליקציה בצורה הרבה יותר נוחה, בדומה ל-macOS. מיקרוסופט מבטיחה שכל פעולה שתעשו בווינדוס 11 תהיה מהירה ויעילה יותר, ואפילו עדכוני Windows Update יהיו קטנים יותר ב-40% והם סופסוף יותקנו ברקע ובתקווה לא יקטעו לכם את יום העבודה בטעות.

Snap Groups יאפשר לכם לאסוף את האפליקציות שהשתמשתם בהם, ואת האופן שבו סידרתם אותן, כך שתוכלו לחזור בדיוק לסידור החלונות שהיה לכם לפני שכיביתם את המחשב או שעברתם לאפליקציה אחרת. ובגיזרת הפיצ’רים שהכי מרגשים אותנו, כעת כשתנתקו את המסך המשני שלכם מהלפטופ שלכם, כל האפליקציות שהיו במסך המשני יכווצו ולא יקפצו ללפטופ שלכם, וכשתחברו את המסך בחזרה, הן יחזרו למקומן בסדר שהן היו לפני כן. הגיע הזמן.

בהתאם למגמה בכל שוק המובייל, מיקרוסופט הוסיפה איזור ווידג’טים ייעודי לווינדוס 11. זהו סוג של חלון צד חדש וחצי-שקוף שתוכלו לשלוף מצידו השמאלי של הדסקטופ שלכם ובו תמצאו פיד של תכני חדשות מותאמים אישית, וכמובן שתוכלו להוסיף ווידג’טים חדשים כמו לוח שנה, מזג אוויר, ספורט ועוד.

מיקרוסופט מנסה גם להפוך את Teams למשהו שמשתמשים רגילים ירצו להשתמש בו, ואופה אותו ישירות ל-Taskbar של ווינדוס 11 כך שתוכלו להתקשר ולהתכתב עם בני משפחה, ולא רק קולגות. מי שכן נעדרה לחלוטין מההכרזה היא סקייפ, שככל הנראה מוחלפת אט אט בדבר הלוהט החדש עד כמה שאפשר לכנות את Teams “לוהטת”).

אם אתם אוהבים להשתמש בווינדוס עם מסכי מגע, לא שכחו אתכם, כאשר פונקציות המגע נבנו מחדש בצורה קצת יותר טבעית, בשילוב של מחוות שאמורות להיות דומות מאוד לאלו שאתם משתמשים בהן בטראקפד על גבי הלפטופ שלכם.

גם לגיימרים ב-PC יש סיבות לשדרג, כי ווינדוס 11 תתמוך ב-Auto HDR, כמו בקונסולות האקסבוקס, ויותר מ-1,000 משחקים יקבלו שדרוג לפיצ’ר החדש שאמור לדאוג לצבעים יותר מדויקים באופן דינמי. DirectStorage מגיע גם הוא לווינדוס הישר מהאקסבוקס, כך שהוא משתמש בכונני SSD תומכים כדי להוריד מעמסה מהמעבד והמעבד הגרפי, ולהוביל לזמני טעינה מהירים הרבה יותר. גם שירות ה-Game Pass של מיקרוסופט ממשיך לככב באפליקציית Xbox שהיא חלק מווינדוס והפעם גם שירות הגיימינג בסטרימינג xCloud יתממשק אליה, כך שתוכלו לשחק במשחקים באיכות מלאה גם על PCs חלשים למדי.

חנות בתקווה לא קטנה ומטריפה (את אפל)

בהתאם לשמועות בחודשים האחרונים, מיקרוסופט אכן סופסוף עידכנה את החנות הדי שוממת שלה עם ממשק חדש ונקי הרבה יותר, וגם עם שם חדש – Microsoft Store. אבל השינויים הם לא רק קוסמטיים, אלא שינויי גישה מוחלטים שמטרתם היא בין היתר להציג אלטרנטיבה ראויה בעיקר אל מול האפסטור של אפל.

לטענת מיקרוסופט, היא תדאג שכל אפליקציה שאתם צריכים תהיה בחנות החדשה. בשביל לעשות את זה, היא פנתה באופן ישיר למפתחים בגישה שונה. במקום לקחת 30% מכל עיסקה שמתבצעת באפליקציה בחנות (כמו בחנויות של גוגל ואפל), מפתחים יוכלו לשמור 100% מההכנסות אצלם, בתנאי שהם משתמשים במנגנון סליקה משלהם.

אבל את הפצצה האמיתית מיקרוסופט שמרה לסוף, כשהיא הודיעה כי אפליקציות אנדרואיד יגיעו גם הן למיקרוסופט סטור, על ידי אינטגרציה עם יריבה אחרת: האפסטור של אמזון. משתמשים יוכלו להוריד אפליקציות אנדרואיד (ובינהן טיקטוק ואינסטגרם) ולהשתמש בהן ישירות ב-PC שלהם בלי שום אמולטור או תוכנה חיצונית. נראה ששתי הענקיות מוכנות לשלב כוחות בשביל להכניס עוד כמה מכות קלות לאפל.

אין לכם למה לרוץ ל-Windows Update

בתחילת שבוע הבא משתמשי Windows Insider יוכלו לבדוק את הגירסה החדשה, אבל בתדרוך מיוחד לעיתונאים בטרם האירוע הסבירו במיקרוסופט שחלק נכבד מהפיצ’רים שהוצגו הערב לא יופיעו בגירסה הזו, אלא יצאו באופן הדרגתי וחלקי בלבד עד ההשקה החגיגית. הגירסה המלאה תגיע רק בעונת החגים הקרובה.


הכתבה במקור מאתר GeekTime